OBAVIJEST O ODBRANI MAGISTARSKOG RADA – Salem Bakić, dipl. defektolog oligofrenolog

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 10.04.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Salem Bakić, dipl. defektolog oligofrenolog, javno će braniti magistarski rad pod nazivom Samopoštovanje učenika s intelektualnim teškoćama uključenih u specijalni program obrazovanja“ dana 25.04.2025. godine u 13.00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Milena Nikolić, vanredni profesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr. sc. Medina Vantić-Tanjić, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr. sc. Alma Dizdarević, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Senad Mehmedinović, vanredni profesorna užoj naučnoj oblasti „Specijalna edukacija i rehabilitacija“ Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Osnovni cilj istraživanja je ispitati nivo samopoštovanja učenika sa intelektualnim teškoćama, te ustanoviti da li postoje razlike i u kojoj nivou kod učenika sa intelektualnim teškoćama u odnosu na vrstu smještaja. Također, podcilj je ispitati uticaj stepena intelektualnih teškoća, spola i hronološke dobi učenika sa intelektualnim teškoćama na nivo samopoštovanja. Uzorak ispitanika čini 86 učenika sa intelektualnim teškoćama JU „Zavod za odgoj i obrazovanje osoba sa smetnjama u psihičkom i tjelesnom razvoju“ u Tuzli. Procjena samopoštovanja provedena je Piers-Harrisovom skalom dječjeg self-koncepta – drugo izdanje.Rezultati na ljestvicama za kontrolu valjanosti odgovora – Nedosljedno odgovaranje (INC) i Pristranost odgovora (RES), pokazuju da učenici nisu davali nedosljedne odgovore i da nisu pokazali pristranost u odgovaranju, te da se dobijeni rezultati mogu smatrati validnim. Učenici s intelektualnim teškoćama na ukupnom skoru pokazuju ispod prosječan rezultat odnosno ispod prosječno samopoštovanje. Učenici koji dolaze iz porodičnog okruženja imaju lošije samopoštovanje na ukupnom skoru i na subskalama Prilagodba ponašanja – BEH i Intelektualni i školski status – INT u odnosu na učenike sa intelektualnim teškoćama koji su u internatskom smještaju. Stepen intelektualne teškoće utiče na samopoštovanje učenika sa intelektualnim teškoćama, te učenici sa lakšim intelektualnim teškoćama na ukupnom skoru, te na subskalama Popularnost i Sreća i zadovoljstvo postižu bolje rezulate. Dob i spol ne utiču na samopoštovanje učenika sa intelektualnim teškoćama. Rezultate istraživanja treba sagledati i u odnosu na ograničenja istraživanja koja treba nastojati otkloniti u budućim istraživanjima.

Ključne riječi: intelektualne teškoće, posebni uslovi školovanja, samopoštovanje, samopoimanje