OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Azra Sujoldžić Mujić, bachelor logopedije i audiologije

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 29.08.2024. godine

O B A V I J E S T

Azra Sujoldžić Mujić, bachelor logopedije i audiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Vizuo-prostorna percepcija, grafo-motorna koordinacija učenika oštećena sluha”, dana 16.09.2024. godine u 13,00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr.sci. Admira Beha, vanredni profesor na užoj naučnoj oblasti “Audiologija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr.sci. Alma Huremović, rvanredni profesor na užoj naučnoj oblasti “Audiologija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr.sci. Edina Šarić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Specijalna eddukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

 

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sci. Husnija Hasanbegović, redovni profesor za užu naučnu oblast „Audiologija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

 

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

SAŽETAK

U uvodnom dijelu su definisani osnovni pojmovi: vizuo-prostorna percepcija, grafo-motorne vještine, vizuo-motorna koordinacija i oštećenje sluha. Ispitivanjem smo obuhvatili 62 ispitanika školske dobi, podijeljenih na dva subuzorka. Subuzorke ispitanika su  činili  učenici s oštećenjem sluha (31) u dobi od 6 do 11 godina, te čujući (31) istog uzrasta. Glavni cilj istraživanja je bio ispitati karakteristike vizuo-prostorne percepcije, grafo-motornih vještina i vizuo-motorne koordinacije učenika oštećena sluha, te identificirati faktore koji utiču na iste. Za procjenu smo koristili Dijagnostički komplet za ispitivanje sposobnosti govora, jezika, čitanja i pisanja u djece – Dijagnostički materijal za otkrivanje specifičnih teškoća u čitanju i pisanju (Bjelica-Posokhova, 2001), varijable koje se odnose na vještine vizuo-prostorne percepcije, grafo-motornih vještina i vizuo-motorne koordinacije. Za statističku obradu podataka korištena je deskriptivna statistika, regresijska analiza optimalnog skaliranja i linearna regresijska analiza. Istraživanjem smo došli do rezultata da čujući ispitanici ostvaruju statistički značajno bolje rezultate u vizuo-prostornoj percepciji, grafo-motornim vještinama i vizuo-motornoj koordinaciji u usporedbi s ispitanicima s oštećenjem sluha. Nadalje, analizirani su i potencijalni faktori koji utiču na te sposobnosti. Uzrast se pokazao kao značajan faktor, ali je uticao samo na grafo-motorne vještine učenika s oštećenjem sluha. Nasuprot tome, spol, stepen oštećenja sluha i uvjeti školovanja nisu pokazali statistički značajan uticaj na ispitivane sposobnosti.