OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Edina Hodžić, bachelor logopedije i audiologije

 UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 24.09.2024. godine

 

O B A V I J E S T


Edina Hodžić, bachelor logopedije i audiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom Opravdanost i upotreba savremene aparature u logopedskom tretmanu“,  dana 10.10.2024. godine u 10,15 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. dr.sci. Lejla Junuzović-Žunić, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. dr.sci. Amela Ibrahimagić, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. dr.sci. Zamir Mrkonjić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sci. Leila Begić, redovni profesor za užu naučnu oblast „Logopedija“ na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

SAŽETAK

Glavni cilj rada bio je ispitati razvijenost govora i jezika djece predškolskog i ranog školskog uzrasta prije i nakon tromjesečnog  logopedskog tretmana sa i bez primjene „Forbrain“ aparata. Prva vremenska tačka služila je u svrhu dobivanja trenutnog stanja razvijenosti govora i jezika, dok  druga nakon tri mjeseca logopedskog tretmana. Istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 32 ispitanika hronološke dobi u rasponu od 39 do 97 mjeseci. Analizirano je ukupno 20 varijabli razvrstanih u tri grupe: anamnestičke varijable, varijable razvijenosti jezika i varijable razvijenosti govora. Prilikom statističke obrade korištena je deskriptivna statistika, Hi kvadrat test, Student t-test, Mann Whitney U test i Wilcoxonov test sume rangova. Za sve mjere razvijenosti jezika utvrđene su značajne razlike između inicijalnih mjera i mjera nakon tretmana. Nakon tromjesečnog logopedskog tretmana, bez obzira na vrstu tretmana, sve srednje vrijednosti razvijenosti jezika su porasle (receptivni i ekspresivni rječnik, definicije, kategorije, asocijacije, usporedba i kontrast, objašnjenje procedure, receptivno razumijevanje sintakse i gramatike, nastavci riječi za padež, spol i broj, prisvojnice, komparativi i superlativi, glagolska vremena i razvoj rečenice), a srednje vrijednosti broja i stepena odstupanja u razvijenosti govora su smanjene (stepen artikulacijskih poremećaja, broj fonoloških procesa i stepen mucanja). Ne postoji značajna razlika u uspješnosti logopedskog tretmana govora i jezika u odnosu na vrstu tretmana (klasični logopedski tretman i tretman uz primjenu Forbrain aparata). U svakodnevnom logopedskom radu opravdano je koristi se klasičnim pristupom u radu kao i savremenom aparaturom. Potrebno je nastaviti ispitivanja logopedskog tretmana uz upotrebu savremene aparature kako bi se preciznije utvrdila opravdanost i učinkovitost iste u određenim populacijama, vremenskim okvirima, dijagnostičkim kategorijama, hronološkim, i drugim uzrastima i okolnostima.

 

 

 

Ključne riječi: govor, jezik, Forbrain aparat, logopedski tretman, govorno-jezičke teškoće