OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Emina Galešić, bachelor-inženjer agronomije

UNIVERZITET U TUZLI
TEHNOLOŠKI FAKULTET
Tuzla, 06.02.2024. godine

Na osnovu člana 18. Pravilnika o završnom magistarskom radu na II ciklusu studija Univerziteta u Tuzli, Tehnološki fakultet


OBJAVLJUJE


Emina Galešić, bachelor-inženjer agronomije će javno braniti završni magistarski rad na II ciklusu studija pod naslovom: “Marketing i novčani poticaji kao sredstva za jačanje poljoprivredne proizvodnje u Bosni i Hercegovini“, na Tehnološkom fakultetu Univerziteta u Tuzli, 16.02.2024. godine u 10:00 sati, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr.sci. Besim Salkić, vanredni profesor
    uža naučna oblast “Biljna proizvodnja, šumarstvo i ribarstvo ”
    Tehnološki fakultet Univerziteta u Tuzli, predsjednik
  2. Dr.sci. Midhat Glavić, vanredni profesor
    uža naučna oblast “Biljna proizvodnja, šumarstvo i ribarstvo ”
    Tehnološki fakultet Univerziteta u Tuzli,član
  3. Dr.sci. Amir Hasić, vanredni profesor
    uža naučna oblast “Animalna proizvodnja i mljekarstvo”
    Tehnološki fakultet Univerziteta u Tuzli,član.

Pristup javnosti je slobodan.

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Tehnološkog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.

 

REZIME RADA


Marketing je ljudska aktivnost usmjerena na to da se zadovolje potrebe i želje putem procesa neke razmjene. Marketing se najbolje može objasniti kroz određivanje njegovog cilja a to je da je cilj marketinga zadovoljavanje potreba potrošača, a na temelju toga i zadovoljavanje potreba proizvođača tih proizvoda kroz ostvarivanje profita. Kod nas se na marketing poljoprivrednih proizvoda još uvijek gleda sa velikom nevjericom iz razloga što je poljoprivreda manje prilagodljiva nego industrija. Novčani poticaji u Bosni i Hercegovini se, najčešće, ostvaruju sa tri nivoa vlasti: federalni, kantonalni i opštinski/gradski nivo (u zavisnosti koja je opština/grad u pitanju). Oni poljoprivrednicima služe kao direktan alat pomoći i promocije poljoprivredne proizvodnje te se mogu svrstati u kategoriju zelenog marketinga gdje država ili kantoni ili jedinica lokalne samouprave direktno ulažu u poljoprivrednog proizvođača.

Cilj rada jeste dokazati koliki uticaj, generalno, na poljoprivredu i na plasman poljoprivredno-prehrambenih proizvoda ima marketing kao složeni proces, poboljšanje okvira njegovog djelovanja te kako pomoći poljoprivrednim proizvođačima da ostvare maksimum od novčanih poticaja koji im po zakonu pripadaju.

Za prvi dio eksperimentalnog dijela rada, u istraživanje je bilo uključeno dvanaest poljoprivrednih proizvođača iz cijele Bosne i Hercegovine, od kojih se pet proizvođača koji se bave organskom poljoprivrednom proizvodnjom, a sedam proizvođača se bavi konvencionalnom poljoprivrednom proizvodnjom, a u drugom dijelu istraživanja, učešće je uzelo 126 potrošača s područja čitave Bosne i Hercegovine.

Glavni cilj je bio utvrđivanje postojanja marketinške mreže, kako se odvija plasman proizvoda, da li ostvaruju novčane poticaje s nekog nivoa vlasti i ako ostvaruju, koliko im to znači prilikom ulaganja u razvoj njihove proizvodnje. Koncept ogleda je bio zamišljen na principu anketiranja proizvođača ali i potrošača poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i za kraj uvida u zakonsku regulativu i načine ostvarivanja novčanih poticaja i kako oni doprinose proizvođaču. Iz svega gore navedenog, došla sam do saznanja da i proizvođači i potrošači smatraju da je digitalizacija poljoprivrede ključ ka napretku i da nivoi vlasti zaista malo novca izdvajaju za poljoprivrednu proizvodnju i da je ključ za ostvarivanje većih novčanih poticaja apliciranje na projekte inostranih fondova za poljoprivredu.