UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET
O B A V I J E S T
Mahir Bečakčić javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: “Pedagoški aspekti kvaliteta porodičnog funkcioniranja i odnos srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti” .Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 31.01.2025. godine u 11:00 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr.sc. Lejla Muratović, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Pedagogija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik Komisije,
- Dr.sc. Alma Malkić Aličković, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Pedagogija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član Komisije,
- Dr.sc. Aid Bulić, docent izabran za užu naučnu oblast „Pedagogija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, član Komisije.
Rezervni član Komisije: dr. sc. Gabriel Pinkas, vanredni profesor izabran na užu naučnu oblast „Pedagogija” na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.
REZIME RADA
Porodica je primarna ljudska zajednica u kojoj se stiču prva životna iskustva i uči šta je vrijedno čovjekovog truda i zalaganja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitivanje povezanosti pedagoških aspekata kvaliteta porodičnog funkcioniranja i odnosa srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti. Uzorak istraživanja činilo je 300 srednjoškolaca. Za prikupljanje podataka korištena su dva instrumenta koja su konstruirana za potrebe ovog istraživanja, i to: Skala za ispitivanje kvaliteta porodičnog funkcioniranja i Skala za ispitivanje odnosa srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti. Skalu za ispitivanje kvaliteta porodičnog funkcioniranja činile su tri subskale kojima su mjereni kvalitet porodične kohezivnosti, kvalitet porodične fleksibilnosti i kvalitet komunikcije u porodici. Kao osnova za konstruisanje Skale korišten je Olsonov instrumentarij za ispitivanje kvalitete porodičnog funkcioniranja – FACES IV. Skalu za ispitivanje odnosa srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti činile su tvrdnje koje odražavaju saznaju, emocionalni i djelatnu komponentu odnosa srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti. Dobiveni rezultati ukazuju na to da su prisutne statistički značajne razlike u procjeni kvaliteta pedagoških aspekata porodičnog funkcioniranja od strane srednjoškolki i srednjoškolaca, te da srednjoškolke i srednjoškolci imaju pozitivan odnos prema porodici kao vrijednosti, ali da ne postoji statistički značajna povezanost između procijenjenog kvaliteta pedagoških aspekata porodičnog funkcioniranja njihovih porodica i odnosa srednjoškolaca prema porodici kao vrijednosti.