OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Marijana Pantić, bachelor logopedije i audiologije

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 20.02.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Marijana Pantić, bachelor logopedije i audiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Uticaj socioekonomskog statusa na vještine pripovijedanja kod učenika razredne nastave” dana 06.03.2025. godine u 10.00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc.Mirela Duranović, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr. sc. Leila Begić, redovni profesorna užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr. sc. Zamir Mrkonjić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Dženana Radžo Alibegović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Vještine pripovijedanja bitan su aspekt funkcionisanja čovjeka, razvijaju se relativno rano i samim tim su od nemjerljive važnosti za razvoj djeteta i njegovog jezika. Adekvatnim vještinama pripovijedanja dijete kasnije može da iznosi svoja mišljenja i ideje. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi uticaj socioekonomskog statusa na vještine pripovijedanja kod djece razredne nastave. Uzorak ispitanika činilo je 99 djece oba pola. Istraživanje je provedeno sa učenicima koji pohađaju treći i četvrti razred u redovnim osnovnim školama na području opštine Bijeljina. Ispitivanje je provedeno pomoću MAIN testa (Gagarina, Klop, Kunnari, Tantele, Välimaa, Bohnacker i sar., 2019) – Višejezični test za procjenu narativa (VTPN), preveden i prilagođen na bosanski jezik (Perović i Jažić, 2020). Za potrebe ovog rada konstruisan je Upitnik za roditelje putem koga se ispitivao socioekonomski status. Rezultati istraživanja su pokazali da nivo obrazovanja majke, zaposlenost očeva, te standard života utiču na sposobnost pričanja priče, ali i da na sposobnost prepričavanja priče utiču nivo obrazovanja majke, zaposlenost majki i očeva, ukupni mjesečni neto prihod porodice, te standard života. Takođe, rezultati istraživanja su pokazali da nivo obrazovanja majke, zaposlenost majki i očeva, ukupni mjesečni neto prihod porodice, te standard života utiču na sposobnost razumijevanja priče. Zatim, rezultati su pokazali da pol nema statistički značajan uticaj na vještinu pripovijedanja.

Ključne riječi: pripovijedanje, socioekonomski status, pol