OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Sabina Čavalić, dipl.oec.

UNIVERZITET U TUZLI
EKONOMSKI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

  

Kandidatkinja Sabina Čavalić, dipl.oec., javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom Uticaj oglašavanja na društvenim mrežama na namjeru kupovine u maloprodajnim trgovačkim lancima”, dana 11.10.2024. godine u 10,00 sati na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sci. Beriz Čivić, redovni profesor – predsjednik
    (uža naučna oblast “Marketing” na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli),
  2. Dr. sci. Ermina Mustafić, redovni profesor – mentor i član
    (uža naučna oblast „Marketing“ na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli) i
  3. Dr. sci. Edin Osmanbegović, redovni profesor – član
    (uža naučna oblast “Digitalna ekonomija” na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli).

Za zamjenika članova Komisija iz prethodnog stava ovog člana imenuje se dr. sci. Mustafa Sinanagić, prof. emeritus na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, izabran na užu naučnu oblast “Marketing

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

 

REZIME RADA

 

Razvoj informacionih tehnologija i digitalizacija donijele su značajan napredak u oblasti marketinga. Maloprodajni trgovački lanci promijenili su fokus oglašavanja te sa tradicionalnih medija dio sredstava preusmjerili na druge komunikacijske kanale, tačnije oglašavanje putem društvenih medija. Svjesni činjenice da se ciljna publika nalazi na drugim platformama, te da moraju doći do svojih potencijalnih kupaca, maloprodajni trgovački lanci pokušavaju se prilagoditi novom načinu oglašavanja. U magistarskom radu obrađeni su društveni mediji koje maloprodajni trgovački lanci najčešće koriste i to Facebook, Instagram, YouTube i TikTok, njihove specifičnosti, prednosti i trendovi koje trebaju pratiti kako bi mogli uticati na namjeru kupovine. Svaki društveni medij, s obzirom na karakteristike korisnika treba drugačiji način oglašavanja, te ukoliko su maloprodajni trgovački lanci spremni prilagoditi se, istraživati, privući korisnike reklamom i angaživati ih, pozitivne reakcije, veći doseg i vidljivost, konkurentska prednost, angažman i interakcije sa korisnicima su zagarantovane. Međutim, ukoliko ne isti će se stopiti u moru oglašivača koji se pitaju zašto nisu prihvaćeni od strane korisnika, zašto su sa ograničenim potencijalom da dosegnu i angažuju modernu potrošačku bazu, smanjenom konkurentnošću, propuštenim prilikama za rast i inovacijom, a s druge strane o razvoju, istraživanju i implementaciji novih strategija ni ne razmišljaju. Suočeni sa brzim razvojem i prevelikim protokom informacija koje je potrebno pravovremeno i korisno procesuirati, marketing menadžeri su pred velikim izazovom. Ono što je od velikog značaja za kompanije je svakodnevno praćenje razvoja digitalizacije, novih trendova, jasni ciljevi, prilagođavanje i rad na novim strategijama, plasiranje kvalitetnog sadržaja, testiranje, praćenje i analiza performansi reklama, jer konkurentska prednost je kod onih koji svakodnevno prate parametre, istražuju i prilagođavaju se trendovima, ciljnim skupinama svakom od društvenih medija.

Ključne riječi: digitalizacija, društveni mediji, oglašavanje, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, namjera kupovine