OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Tarik Ćehajić, bachelor tjelesnog odgoja i sporta

UNIVERZITET U TUZLI
FAKULTET ZA TJELESNI ODGOJ I SPORT
Tuzla, 07.01.2025. godine

 

Tarik Ćehajić, bachelor tjelesnog odgoja i sporta javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Razlike u određenim antropološkim dimenzijama i stavovima prema sportu učenika viših razreda osnovne škole” dana 29.01.2025. godine u 13,00 sati u amfiteatru Fakulteta za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. dr.sc. Dževad Džibrić, redovni profesor – uža naučna oblast “Teoretsko-metodičke osnove sporta”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; predsjednik,
  2. dr.sc. Muris Đug, redovni profesor – uža naučna oblast “Transformacioni procesi”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; mentor i član,
  3. dr.sc. Jasmin Mehinović, vanredni profesor- uža naučna oblast “Transformacioni procesi” , Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; član.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Jasmin Zahirović, docent za užu naučnu oblast „Transformacioni procesi“ na Fakultetu za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje razlika u motoričkim i funkcionalnim sposobnostima, te razlikama u  stavovima prema sportu kod učenika VI, VII, VIII i IX razreda osnovne škole.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 88 ispitanika (učenika) navedenih razreda OŠ “Čelić”, starih  11-14 godina ± 6 mjeseci. Ispitanici su podijeljeni u 4 grupe shodno razredu koji pohađaju (VI razred – N=25; VII razred – N= 21; VIII razred – N=20; IX razred – N= 22).

Uzorak varijabli činio je skup od 8 (osam) testova (motoričkih i funkcionalnih)  za procjenu antropoloških dimenzija,  primjeren uzrastu istraživane populacije, te anketni upitnik za mjerenje stava prema sportu sastavljen od 25 čestica na Likertovoj skali od 5 stepeni.

Za utvrđivanje razlika u motoričkom i funkcionalnom prostoru između učeniKa različitih razreda osnovne škole korištena je univarijatna analiza varijanse sa višestrukim komparacijama, uz primijenjeni post hock Bonferronijev test.

Za utvrđivanja razlika u tretitranim varijablama za procjenu stavova prema sportu između učenika različitih razreda osnovne škole primijenjen Kruskal Wallis-ov Test..

Analizom varijanse u prostoru testova za procjenu motoričkih sposobnosti, dobijena je statistički značajna razlika između grupa u pet testova, i to: taping rukom, skok udalj s mjesta, poligon natraške, podizanje trupa iz ležanja pogrčenim nogama i izdržaj u visu zgibom.

Analizom varijanse u prostoru testova za procjenu funkcionalnih sposobnosti, dobijena je statistički značajna razlika između grupa u oba testa, i to: trčanje 20 m tamo-ovamo sa ubrzavanjem i predikcija na osnovu SHURUN.

U cilju utvrđivanja razlika u tretiranim varijablama stavova prema sportu između ispitivanih učenika, dobili smo da statistički značajne razlike između grupa postoje u 19 od 25 primijenjenih varijabli.

 

Ključne riječi: dječaci, osnovna škola, diferencijacija, motoričke sposobnosti, funkcionalne sposobnosti, anketa