OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Zerina Bećirović, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije

 UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 10.04.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Zerina Bećirović, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom Depresija, anksioznost i stres kod roditelja djece sa intelektualnim i razvojnim teškoćama“ dana 25.04.2025. godine u 14.00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Medina Vantić-Tanjić, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr. sc. Milena Nikolić, vanredni profesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr. sc. Senad Mehmedinović, vanredni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

Za zamjenika članova komisije imenovana je dr. sc. Edina Kuduzović, vanredni profesorna užoj naučnoj oblasti „Specijalna edukacija i rehabilitacija“ Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Provedeno istraživanje imalo je za cilj ispitati nivo depresije, anksioznosti i stresa kod roditelja djece sa intelektualnim i razvojnim teškoćama. Uzorak ispitanika je obuhvatio 100 ispitanika ravnomjerno raspoređenih u dvije skupine, 50 roditelja djece sa intelektualnim teškoćama i 50 roditelja djece sa poremećajem autističnog spektra. Za ispitivanje nivoa depresije, anksioznosti i stresa primijenjena je Skala za procjenu nivoa depresije, anksioznosti i stresa (DASS). S obzirom da rezultati odstupaju od normalne distribuje za testiranje hipoteza koristila se neparametrijska statistika. Za testiranje razlika dihotomnih varijabli kao što su spol djece, dob djece, vrsta teškoće u razvoju, spol roditelja korišten je Mann-Whitney U test, dok je za testiranje razlika politomnih varijabli (broj djece u porodici) korišten Kruskal-Wallis H test. Za ispitivanje povezanosti među varijablama korišten je Speramanov koeficijent korelacije (Spearman¢s rho). Istraživanjem je utvrđeno da sociodemografska obilježja (dob, spol i vrsta teškoće) djece sa intelektualnim i razvojnim teškoćama ne utiču na nivo depresije, anksioznosti i stresa roditelja. Nisu utvrđene statistički značajne razlike u odnosu na karakteristike porodice (broj djece) i roditelja (spol). Istraživanjem je također utvrđeno da ne postoji statistički značajna povezanost nivoa depresije, anksioznosti i stresa sa zadovoljstvom vidovima podrške jer su rezultati pokazali da ne postoji korelacija. Iako ne postoje statistički značajne razlike prisutno je postojanje inidividualnih razlika između posmatranih varijabli, što ukazuje na potrebu daljeg ispitivanja uočenog u budućim istraživanjima. Rezultati istraživanja te prijedlog mjera za buduća istraživanja ukazao je na osnovna ograničenja istraživanja i uputio na osnovne implikacije za buduće istraživače.

Ključne riječi: intelektualne i razvojne teškoće, depresija, anksioznost, stres