UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 29.08.2024. godine
O B A V I J E S T
Zlata Avdić, bachelor logopedije i audiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Uticaj Tomatis metode na izvršne funkcije djece s govorno-jezičkim poremećajima”, dana 13.09.2024. godine u 11,00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr.sci. Leila Begić, vanredni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
- Dr.sci. Mirela Duranović, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
- Dr.sci. Zamir Mrkonjić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.
Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sci. Lejla Junuzović-Žunić, redovni profesor za užu naučnu oblast „Logopedija“ na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.
REZIME RADA
Brojna istraživanja izvršnih funkcija govore u prilog postojanju povezanosti s govorno-jezičkim razvojem. S druge strane, postoji ogromna količina naučnih dokaza koji dokazuju da slušanje specifične muzike može imati pozitivan efekat na rehabilitaciju djece s razvojnim i stečenim poremećajima, kod kojih jedan od najvećih deficita upravo jeste nerazvijenost izvršnih funkcija. Primjena Tomatis metode podrazumijeva neurosenzornu stimulaciju mozga, prirodnim putem, kroz jedinstvene programe slušanja. Cilj istraživanja je bio ispitati uticaj Tomatis metode na izvršne funkcije djece s govorno-jezičkim poremećajima, odnosno na pažnju i radnu memoriju. Uzorak je činilo ukupno šesnaest ispitanika, koji su podijeljeni u dvije grupe, eksperimentalnu grupu, koju je sačinjavalo osam ispitanika i kontrolnu (placebo) grupu koja je također brojala osam ispitanika. Uzorak su činili ispitanici oba spola, hronološke dobi od sedam do trinaest godina, od kojih je 12 sa disleksijom, dva ispitanika sa mucanjem i dva ispitanika sa ADHD-om. Ispitanici eksperimentalne grupe su bili uključeni u tretman Tomatis metodom u trajanju od dva ciklusa. Svaki ciklus je uključivao ukupno 14 dana slušanja u trajanju od 40 do 80 minuta u zavisnosti od uzrasta djeteta. Ispitanici su praćeni na individualnoj osnovi. Procjena je vršena na početku i na kraju prvog i drugog ciklusa tretmana Tomatis metodom. Kontrolna grupa nije bila uključena u tretman Tomatis metodom, ali su procjene provedene na isti način kao sa eksperimentalnom grupom ispitanika. Za procjenu izvršnih funkcija ispitanika korišten je psihološki softver Psychology Experiment Building Language – PEBL (Mueller i Piper, 2014). Prikupljeni podaci obrađeni su uz pomoć IBM SPSS 21 programa za statističku analizu. Izračunati su osnovni statistički parametri. Korišteni su t-test zavisnog uzorka ispitanika i Pearsonov hi-kvadrat test. Rezultati istraživanja su pokazali statistički značajan napredak na području sposobnosti pažnje i u tačnosti davanja odgovora i u brzini reakcije, kod ispitanika s govorno-jezičkim poremećajima prije i nakon primjene Tomatis tretmana, dok kod ispitanika kontrolne grupe napredak na području pažnje nije uočen. Na području radne memorije nije uočen statistički značajan napredak kod ispitanika s govorno-jezičkim poremećajima nakon primjene Tomatis tretmana, a napredak nije uočen niti kod kontrolne grupe ispitanika.
Ključne riječi: Tomatis metoda, izvršne funkcije, govorno-jezički poremećaji