Nela Hasanbegović sa Akademije likovnih umjetnosti UNSA otvorila je 4. dan zimske škole. Osnovni cilj predavanja i radionice pod naslovom Umjetničke strategije i pristupi — rodne perspektive, ogleda se u upoznavanju s raznorodnim umjetničkim strategijama i pristupima, koji se bave razmatranjem rodnih perspektiva i kultiviraju (su)odnos likovnog i semiotičkog sistema.
Lidija Marinkov sa Akademije umjetnosti u Novom Sadu u okviru predavanja Žensko pismo u likovnoj umetnosti između jezika i diskursa analizirala je sa studentima-cama da li je slika slikarstva jezik ili diskurs, kako bi se mogao odrediti jezik likovnih, odnosno vizuelnih umjetnosti, šta podrazumijeva diskurs likovnih umjetnosti, te na koji način se “ispisuju” rodne razlike u likovnim umjetnostima. Postavljena pitanja su tumačena iz pozicija strukturalizma, post-strukturalizma, feminističke kritike i kulturalnih studija.
Sanja Kojić Mladenov predstavnica muzeja savremena umjetnosti Vojvodine govorila je o Arhetipskim predstavama žene u savremenoj umjetnosti. Reprezentacija žene u vizuelnim umjetnostima u vezi je s arhetipskim predstavama žene bliskim nasljeđenim, mitološkim, religioznim, tradicionalnim, nacionalnim, individualnim, iskustvenim i parapsihološkim doživljajima, kao i kolektivnim nesvjesnim predstavama žene. Neke od poznatih arhetipskih predstava žene tokom istorije bile su: majka, ćerka, supruga, sestra, amazonka, vještica, djevica, sirena, hetera i mudra žena. Zajedno sa učesnicima-ama preispitivane su tradicionalne predstave žene u umjetničkom dijelu, njihove kritike i/ili njihovog korišćenja u novim značenjima.
Lala Raščić umjetnica iz Zagreba i Sarajeva zaokružila je četvrti dan zimske škole kroz rad u grupama i dijalog, primjenjivanjem umjetničke metodologije na “mini-istraživanje.” Kroz proces identifikacije teme i/ili motiva, otkrivanja konceptualnih i/ili konkretnih rukavaca razrade ideje, cilj vježbe bio je da se generira samo radni naslov potencijalne teze, istraživanja ili umjetničkog projekta. Polaznici-e su takođe izvodili i kratke vježbe disanja, dikcije i scenskog pokreta.