OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Vitomir Mosković, diplomirani trener za oblast-nogomet

UNIVERZITET U TUZLI
FAKULTET ZA TJELESNI ODGOJ I SPORT
Tuzla, 02.07.2025. godine

 

Vitomir Mosković, diplomirani trener za oblast-nogomet javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Komparacija bazično-motoričkog potencijala učenika u BiH i SR Njemačkoj starosti 11 i 12 godina kao rezultat podsticajnih faktora”, dana 10.07.2025. godine u 12.00 sati u amfiteatru Fakulteta za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

 

  1. Dr. sc. Amra Nožinović Mujanović, redovni profesor – uža naučna oblast “Bazične i primijenjene kineziološke discipline”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; predsjednik,
  2. Dr. sc.Osman Lačić, redovni profesor za užu naučnu oblast “Teoretsko-metodičke osnove sporta”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; mentor i član.
  3. Dr. sc. Jasmin Bilalić, vanredni profesor- uža naučna oblast “Teoretsko-metodičke osnove sporta”,  Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; član.

 

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Tarik Huremović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „ Teoretsko-metodičke osnove sporta “ na Fakultetu za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

 Ovo istraživanje imalo je za cilj utvrditi razlike u bazično-motoričkom potencijalu učenika uzrasta 11 i 12 godina iz Bosne i Hercegovine i Savezne Republike Njemačke, s posebnim osvrtom na ulogu različitih podsticajnih (motivacionih) faktora. Testirane su četiri motoričke komponente (snaga, brzina, koordinacija i izdržljivost) kroz devet varijabli, a za svaku varijablu primijenjena su tri tipa podsticaja: takmičenje protiv rezultata s inicijalnog mjerenja, takmičenje za bolju ocjenu i takmičenje sa drugom osobom. Rezultati deskriptivne i inferencijalne analize (T-test za nezavisne uzorke) pokazali su statistički značajne razlike u više varijabli. Učenici iz Bosne i Hercegovine u prosjeku su postigli nešto bolje rezultate, posebno u uslovima takmičenja sa inicijalnim mjerenjem i takmičenja za bolju ocjenu dok je takmičenja s drugom pokazalo uglavnom ujednačene rezultate, što može ukazivati na viši nivo interne i socijalne motivacije u tom obrazovnom kontekstu. Analiza rezultata sugerira da oblik i vrsta podsticaja imaju značajan utjecaj na izražavanje motoričkog potencijala, te da kulturni i obrazovni faktori mogu modulirati efikasnost motivacionih pristupa u školskom sportu. Ovi nalazi mogu poslužiti kao osnova za dalje unapređenje nastavnih strategija u tjelesnom odgoju.

Ključne riječi: Bazično-motorički potencijal, podsticajni faktori, motivacija, takmičenje, učenici, Bosna i Hercegovina, SR Njemačka.