UNIVERZITET U TUZLI
AKADEMIJA DRAMSKIH UMJETNOSTI
Tuzla, 03.07.2025. godine
Na osnovu člana 18. Pravilnika o završnom magistarskom radu na II ciklusu studija Univerziteta u Tuzli, Akademija dramskih umjetnosti
OBJAVLJUJE
Amira Kudumović, dipl.producent će javno braniti završni magistarski rad na II ciklusu studija pod naslovom: “Koprodukcija kinematografije u BiH u periodu od 1999. do 2022.“ na Akademiji dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli, 18.07.2025. godine u 14:00 sati, pred Komisijom u sastavu:
- Zoran Pavljašević, MA, vanredni profesor
uža umjetnička oblast “Produkcija”
Akademija dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli,predsjednik
- Edin Lonić, redovniprofesor
uža umjetnička oblast “Produkcija”
Akademija dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli,član
- Dsc.Jasmina Čelebić Tanović, redovni profesor
uža umjetnička oblast “Gluma”
Akademija dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli,član.
Pristup javnosti je slobodan.
Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Akademije dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08:00 do 16:00 sati.
REZIME RADA
Prvi dugometražni igrani film posljeratne bh. kinematografije, Savršeni krug, proizveden je 1997. u multilateralnoj evropskoj koprodukciji, čime je praktično najavljena danas dominantna praksa finansiranja filmova u Bosni i Hercegovini, zbog koje ovaj period možemo nazvati i periodom koprodukcijske kinematografije. Tema ovog rada je „ Koprodukcija kinematografije u BiH u periodu od 1999 do 2022.“ kroz koje autor istražuje hronološki prikaz bosanskohercegovačkih filmova koji su nastali kao regionalna ili evropska koprodukcija. Istraživački proces je obuhvatio dogoročan istraživački rad koji je autoru pružio priliku da vidi arhivu bosanskohercegovačkih filmova, da upozna razne ljude koji su učestvovali u produkciji filma te ljude koji su na neki način pomogli održavanju kontinuiteta i razvoja bh filma.
Obradom podataka dobiven je uvid u pozitivne i negativne strane filmskih koprodukcija, hronološki prikaz BH filma u periodu od 1999. do 2022. godine, modeli finansiranja filmova kroz sistem koprodukcija, pravni i institucionalni okvir te distribucija i plasman filmova po modelu evropskih koprodukcija. Studija pokazuje cjelokupne mogućnosti i opravdanosti prijedloga za dalji razvoj bh kinematogarfije kroz prikaz koprodukcijskih modela koji su omogućili opstanak i dalji razvoj filmske industrije u BiH. Koprodukcija je najčešći vid finansiranja filmova i obično uključuje partnere od kojih jedan daje umjetnički doprinos a drugi novac ili opremu, dijeleći dobit od distribucije filma. Film je umjetnost višedisciplinirana i zahtjeva mnogo brige i neprekidnu borbu za povoljnije uslove njegovog djelovanja.
Ključne riječi: kinematografija, film, produkcija, koprodukcija, finansiranje