OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Emina Hadžić, dipl. defektolog-tiflolog

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 08.07.2025. godine

 

 

O B A V I J E S T


Emina Hadžić, dipl. defektolog-tiflolog javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Stavovi i kompetencije stručnog osoblja o seksualnoj edukaciji osoba sa intelektualnim i razvojnim teškoćama” dana 19.07.2025. godine u 11.00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Alma Dizdarević, redovniprofesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik
  2. Dr. sc. Amila Mujezinović, docentza užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli–mentor, član
  3. Dr. sc. Senad Mehmedinović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, član.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Edina Kuduzović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Seksualno edukacija se bavi pitanjima koja se odnose na ljudsku seksualnost s ciljem pružanja relevantnih informacije i podrške mladima pri donošenju odluka u području seksualnosti. Osobe sa intelektualnim i razvojnim teškoćama često su diskriminirane i uskračeno im je pravo pristupa na seksualnu edukaciju i slobodu seksualnog izražavanja. Jedan od razloga je  nedostatak formalnog obrazovanja stručnog osoblja koje pruža podršku osobama sa intelektualnim i razvojnim teškoćama u pogledu seksualne edukacije. Cilj rada je ispitati stavove i nivo kompetencija stručnog osoblja koji pružaju podršku osobama sa intelektualnim i razvojnim teškoćama u oblasti seksualnosti i reproduktivnog zdravlja, kao i ispitati razlike u stavovima stručnog osoblja prema seksualnosti osoba sa intelektualnim i razvojnim teškoćama u odnosu na različite parametre (spol, dužina radnog iskustva, dob, nivo religioznosti). Za ispitivanje stavova stručnjaka o seksualnosti osoba sa intelektualnim i razvojnim teškoćama korišten je Upitnik o stavovima o seksualnosti za osobe s intelektualnim teškoćama (Cuskelly i Gilmore, 2007). Za potrebe određivanja nivoa kompetencija stručnog osoblja izrađen je Upitnik za procjenu stručnjaka o kompetencijama vezanim za seksualno obrazovanje i reproduktivno zdravlje osoba sa intelektualnim teškoćama. Istraživanjem je obuhvaćeno 90 ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da stručno osoblje ima niske kompetencije potrebne za provedbu seksualne edukacije i da postoje statistički značajne razlike u stavovima stručnog osoblja u odnosu na dob ispitanika. Rezultati istraživanja su pokazali da u odnosu na spol, dužinu radnog iskustva i nivo religioznosti nisu pronađene statistički značajne razlike u stavovima stručnog osoblja prema seksualnosti osoba sa intelektualnim i razvojnim teškoćama.

Ključne riječi: seksualnost, seksualna edukacija, osobe sa intelektualnim i razvojnim teškoćama