OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Sead Hodžić, dipl.pravnik

UNIVERZITET U TUZLI
PRAVNI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

 

Kandidat Sead Hodžić, dipl.pravnik, javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom „Usklađenost službeničkog zakonodavstva Bosne i Hercegovine sa standardima Evropske unije“, dana 21.08.2025. godine sa početkom u 16,30 sati na Pravnom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Edina Šehrić, vanredni profesor – predsjednik
    (uža naučna oblast “Upravno pravo i uprava” na Pravnom fakultetu Univerziteta u Tuzli),
  2. Dr. sc. Edin Djedović, docent – mentor i član
    (uža naučna oblast „Upravno pravo i uprava“ na Pravnom fakultetu Univerziteta u Tuzli) i
  1. Dr. sc. Ervina Ibrahimović, docent – član
    (uža naučna oblast “Komparativna pravna historija i komparativno pravo” na Pravnom fakultetu Univerziteta u Tuzli).

Za zamjenika članova Komisija iz prethodnog stava ovog člana imenuje se dr. sc. Emir Mehmedović, vanredni profesor (izabran za oblast: “Upravno-pravna” na Fakultetu za upravu, pridružena članica Univerziteta u Sarajevo,ekvivalentno izboru na užoj naučnoj oblasti „Upravno pravo i uprava“ na Pravnom  fakultetu  Univerziteta u Tuzli).

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

 

REZIME RADA

 

Kao najvažnija, najveća i nasloženija organizacija, država svoju djelatnost ostvaruje putem državnih organa, odnosno fizičkih lica zaposlenih u tim organima, od čijih moralnih i stručnih kvaliteta zavisi kvalitet državne djelatnosti. U ovom radu ćemo se fokusirati na najbrojniju grupu radnika za državu a to su državni službenik, tj. oni koji su zaposleni u državnoj upravi radi obavljanja osnvne djelatnosti uprave. Adekvatna politika i pravna regulacija, te profesionalno i potpuno provođenje politika i pravnih normi garancija je kvalitete državne službe. Uređenje službeničkih odnosa usko je povezani sa političkim uređenjem, a što je naročito izraženo u državno-pravnom uređenju Bosne i Hercegovine. Preraspodjele zakonodavnih ovlaštenja između države i entiteta te Brčko Distrikta čine službeničko zakonodavstvo Bosne i Hercegovine fragmentiranim i disharmoničnim. Ali, to i nije osnovni razlog zbog kojeg, u Bosni i Hercegovini, nije ostvaren očekivani kvalitete državne službe. Političke organizacije svojim značajnim uticajem na rad državnih organa utiču na nastanak organizacionih, funkcionalnih, ekonomskih i kadrovskih problema  u radu državne službe. Ipak, kvalitetan službenički sistem, uslov je za pristup Bosne i Hercegovine Evropskoj uniji, kojoj je to jedan od osnovnih vanjskopolitičkih ciljeva, pa se iz tog razloga očekuju reforme. Međutim, kako to pokazuju izvještaji Evropske komisije i SIGMA-e, reforma službeničkog sistema se jako sporo sprovodi. Iako su donesene strategije i planovi za njihovu realizaciju, još uvijek kvalitet javne usluge nije na očekivanom nivou, pa je i povjerenje građana u javnu upravu veoma malo. Očito je da ne postoji politička volja za vođenje procesa reforme javne uprave, već je inicijativa prepuštena  Evropskoj komisiji. U radu je prikazan službenički sistem Bosne i Hercegovine, osnovni službenički standardi koje je propisala SIGMA, te u kojoj mjeri su, prema izvještajima Evropske komisije i SIGMA-e, ostvareni kroz službeničko zakonodavstvo u Bosni i Hercegovini. Također, date su preporuke za njihovo brže i efikasnije provođenje u službeničkom sistemu Bosne i Hercegovine.