OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Semina Gudić, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije

 UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 02.09.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Semina Gudić, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom Prevalenca specifičnih vizuelnih ponašanja djece osnovnoškolske dobi” dana 11.09.2025. godine u 15.00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

 

  1. Dr. sc. Amela Teskeredžić, redovniprofesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik
  2. Dr. sc. Hurma Begić, docentza užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli–mentor, član
  3. Dr. sc. Vesna Bratovčić, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, član.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Senad Mehmedinović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Cerebralno oštećenje vida (CVI) predstavlja sve učestaliji oblik vizuelnih smetnji kod djece koji se često ne prepoznaje pravovremeno. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prevalencu specifičnih vizuelnih ponašanja kod djece osnovnoškolskog uzrasta koja mogu ukazivati na rizik za CVI, te uporediti opažanja roditelja i učitelja/razrednika. Uzorak je obuhvatio 297 učenika, a podaci su prikupljeni primjenom skraćene verzije upitnika „Screening for Cerebral Visual Impairment“. Rezultati su pokazali da 7,07% ispitanihučenika ima rizik za CVI, što je iznad globalne svjetske prevalence od 0,3%. Roditelji su identifikovali značajno više ponašanja u odnosu na učitelje/razrednike, dok su razrednici pokazali veću osjetljivost u odnosu na učitelje. Statističke analize potvrdile su značajne razlike u opažanju između učitelja i razrednika, dok razlike između roditelja i razrednika nisu bile statistički značajne. Dobijeni rezultati ukazuju na potrebu za edukacijom školskog osoblja u prepoznavanju ranih znakova CVI-a, kao i na važnost saradnje s roditeljima u cilju rane identifikacije i podrške djeci u riziku.

Ključne riječi: cerebralno oštećenje vida, specifična vizualna ponašanja, djeca školske dobi