OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Elma Tirić

UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET

 

O B A V I J E S T

 

Elma Tirić, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Kvaliteta porodičnih interakcija kao prediktor samoefikasnosti i ispitne anksioznosti učenika”Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 29.09.2025 u 11:00 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Elvis Vardo, vanredni profesorizabran na užu naučnu oblast Psihologija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik
  2. Dr. sc. Tamara Efendić, vanredni profesor izabrana na užu naučnu oblast Psihologija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član;
  3. Dr. sc. Ljubica Tomić Selimovićvanredni profesorizabrana na užu naučnu oblast Psihologija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, član.

Rezervni član Komisije: dr. sc. Erna Emić, vanredni profesora izabrana na užu naučnu oblast Psihologija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

 

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.

 

REZIME RADA

 

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost kvalitete porodičnih interakcija s ispitnom anksioznošću i samoefikasnošću kod mladića i djevojaka u srednjoj školi. Polazeći od teorijskog okvira koji ističe važnost obitelji kao temeljnog konteksta socijalizacije, istraživanje se fokusiralo na dvije ključne dimenzije porodičnih odnosa: roditeljsko prihvaćanje i odbacivanje. Pretpostavljeno je da će dimenzija roditeljskog odbacivanja biti pozitivno povezana s ispitnom anksioznošću, dok će dimenzija roditeljskog prihvaćanja biti pozitivno povezana sa samoefikasnošću učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika prvih i drugih razreda srednjih škola u Brčko distriktu BiH. Kao mjerni instrumenti korišteni su Skala kvalitete porodičnih interakcija (KOBI), Skala strahova i anksioznosti za djecu i adolescente (SKAD-62) i Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C). Rezultati su analizirani kako bi se utvrdila povezanost između percipirane kvalitete odnosa s majkom i ocem, ispitne anksioznosti i samoefikasnosti, uzimajući u obzir spol učenika i spol roditelja. Nalazi istraživanja ukazuju na značajnu ulogu porodičnih odnosa u objašnjenju ispitne anksioznosti i samoefikasnosti, pri čemu roditeljska toplina, podrška i otvorena komunikacija doprinose razvoju višeg nivoa samoefikasnosti i nižeg nivoa ispitne anksioznosti kod adolescenata. Rezultati mogu poslužiti kao temelj za planiranje preventivnih i edukativnih programa namijenjenih roditeljima i stručnjacima u obrazovanju s ciljem smanjenja ispitne anksioznosti i jačanja osjećaja samoefikasnosti kod učenika, kao i za podizanje svijesti o važnosti kvalitetnih porodičnih interakcija za psihološki razvoj mladih.