OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA –  Musić Jasmin, bach. ing. mašinstva

UNIVERZITET U TUZLI
MAŠINSKI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

 

Kandidat Musić Jasmin, bach. ing. mašinstva, javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom „Modeliranje  i upravljanje pneumatskim sistemima u industrijskim procesima“, dana 03.10.2025. godine u 11, 30 sati na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Malik Čabaravdić, redovni profesor,izabran na užu naučnu oblast ”Automatizacija i robotika”, Mašinski fakultet Univerziteta u Zenici, ekv. u.n.o. ”Mehatornički inžinjering” na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, broj Odluke o ekvivalenciji: 02/3-6145-1-2.2./24 od 01.11.2024. godine, predsjednik,
  2. Dr. sc. Almir Osmanović, vanredni profesor,izabran na užu naučnu oblast „Mehatronički inžinjering“, na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član,
  3. Dr. sc. Mirza Bećirović, docent, izabran na užu naučnu oblast „Mehatronički sistemi“, na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli – član (u daljem tekstu: Komisija)

Za zamjenskog člana imenovan je dr.sc. Salko Ćosić, vanredni profesor za užu naučnu oblast “Opšte mašinstvo” na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

 

REZIME RADA

 

Završni magistarski rad pod nazivom „Modeliranje i upravljanje pneumatskim sistemima u industrijskim procesima“ se bavi analizom, modeliranjem i unapređenjem upravljanja pneumatskim sistemima u industrijskom procesu mašinske obrade, sa posebnim naglaskom na zamjenu tradicionalne reaktivne upravljačke logike proaktivnim prediktivnim upravljanjem na osjetljivim potrošačima komprimiranog vazduha kao što su cnc obradni centri. Centralni predmet istraživanja je elektro-pneumatski sistem automatske izmjene alata (ATC) na cnc obradnim centrima, gdje se uočavaju povremeni zastoji zbog lokalnih padova pritiska i nedostataka u trenutnom nadzoru putem klasičnih regulatora pritiska. Cilj rada je bio analizirati složenost pneumatskog sistema u realnim uslovima rada kroz detaljna mjerenja fizičkih parametara poput pritiska i protoka, te na osnovu dobijenih podataka modelirati njegovo ponašanje. Modeliranje se zasniva na fundamentalnim zakonima fizike i empirijskim podacima, s ciljem da se omogući

implementacija inteligentnog upravljanja zasnovanog na predviđanju. Kao rješenje problema razvijen je prototip regulatora pritiska s integrisanim prediktivnim upravljanjem (IPU), koji koristi matematički model sistema za donošenje odluka u realnom vremenu. Prototip uključuje senzorski, logički dio i korisnički interfejs. Posebna pažnja posvećena je reakciji sistema na M06 funkciju izmjene alata, koja se pokazala najosjetljivijom na padove pritiska. Rezultati su pokazali da IPU pristup omogućava rano prepoznavanje potencijalnih zastoja i mogućnost prilagođavanje sistema, čime se postiže veća pouzdanost i efikasnost procesa. Iako postoje i alternativna infrastrukturna rješenja (npr. ugradnja dodatnih akumulacionih boca za komprimirani vazduh ili promjena u dimenzijama cjevovoda), rad ističe intelektualnu prednost i budući potencijal prediktivnog upravljanja koji svoju maksimalnu funkcionalnost i primjenu može pronaći u okruženjima gdje konvencionalni pristupi nisu dovoljni. Na kraju, rad nudi preporuke za dalji razvoj u vidu integracije IoT tehnologija, dodatnog testiranja u različitim industrijskim okruženjima te razvoja modularnih softverskih paketa za bržu implementaciju IPU sistema.