UNIVERZITET U TUZLI
RUDARSKO-GEOLOŠKO-GRAĐEVINSKI FAKULTET
O B J A V L J U J E
Almin Nurikić, bach.-inž.građevinarstva, javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom: “Vibracije pješačkih mostova”, dana 25.12.025.godine sa početkom u 11 sati na Rudarsko-geološko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred komisijom u sastavu :
- Dr. sc. Besim Demirović, redovni profesor, predsjednik
uža naučna oblast „Građevinske konstrukcije“
Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli,
- Dr. sc. Mirsad Topalović, vanredni profesor, član/mentor
uža naučna oblast „Građevinske konstrukcije“
Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli
- Dr. sc. Zijad Požegić, vanredni profesor-član
uža naučna oblast „Građevinske konstrukcije”,
Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 09,00 do 15,00 sati.
REZIME RADA
Cilj ovog rada je skrenuti pažnju i približiti budućim projektantima pješačkih mostova problematiku vibracione udobnosti. Svaka konstrukcija, pa tako i most, pored zadovoljavanja uslova graničnih stanja nosivosti, mora ispuniti i uslove graničnih stanja upotrebljivosti.
Pješački mostovi su veoma specifični, jer imamo mnogo faktora koji su nepoznanica i koji su opisani veoma složenim matematičkim funkcijama. Intenzitet pješačkog opterećenja, frekvencija i sinhronizacija pješačkog opterećenja, prigušenje konstrukcije, samo su neke od nepoznanica na koje projektanti nailaze prilikom projektovanja.
Pored navedene problematike, granično stanje upotrebljivosti mostova u pogledu vibracione udobnosti predstavlja ustvari jedan subjektivan sud o funkcionalnosti i udobnosti mosta, jer svaki pojedinac udobnost doživljava na drugačiji način. Razne norme su regulisale granične vrijednosti dinamičkih parametara, koji ukoliko se prekorače, možemo reći da je most izgubio svoju funkcionalnost i udobnost.
U ovom radu pojašnjeni su i prikazani osnovni dinamički parametri pješačkih mostova. Prikazano je i poređenje pojedinačnih normi i propisa, kako od samog razvoja ideje vibracione udobnosti mostova (Bachmann 1987.) pa do današnjih propisa koji regulišu ovu oblast (EUROCOD).
U numeričkom dijelu ovog rada izvršena je analiza na četiri numerička modela mosta i usporedba rezultata dobijenih prema proračunu na osnovu empirijskih obrazaca, metodom konačnih elemenata (MKE) i prema proračunu propisanih Evropskim normama.
