OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Amela Kukuruzović

UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET

 

O B A V I J E S T

 

Amela Kukuruzović, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Motivacijski aspekti percipiranih stilova vodstva direktora srednjih škola i njihova povezanost sa angažmanom nastavnika”Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 29.09.2025. godine u 15:00 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

 

  1. Dr. sc. Miroslav Gavrić, vanredni profesor izabran na užu naučnu oblast “Psihologija” na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik;
  2.  dr. sc. Elvis Vardo, vanredni profesor izabran za užu naučnu oblast „Psihologija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli,  mentor i član;
  3. Dr. sc. Tamara Efendić, vanredni profesor izabrana na užu naučnu oblast “Psihologija” na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

 

Rezervni član Komisije: dr. sc. Nermin Mulaosmanović, vanredni profesor izabran za užu naučnu oblast  Psihologija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.

 

REZIME RADA

 

Ovaj magistarski rad istražuje povezanost stilova vodstva direktora škola (transformacijskog, transakcijskog i pasivnog) s motivacijom, angažovanošću i profesionalnim zadovoljstvom nastavnika. Teorijski okvir rada temelji se na Bassovom modelu totalnog raspona vodstva, s posebnim naglaskom na transformacijsko liderstvo koje podrazumijeva viziju, motivaciju i individualizovanu podršku zaposlenima.

U istraživanju je korišten kvantitativni pristup, a podaci su prikupljeni od 215 nastavnika iz različitih tipova škola. Primijenjeni su Multifaktorski upitnik liderstva (MLQ) i Utrechtova ljestvica radnog angažmana (UWES), kao i skale za procjenu motivacije i profesionalnog zadovoljstva. Statistička obrada uključivala je deskriptivne analize, testove normalnosti, korelacije i regresione analize.

Rezultati su pokazali da transformacijsko vodstvo ima najjaču pozitivnu povezanost s motivacijom zaposlenih, njihovim angažmanom i profesionalnim zadovoljstvom. Transakcijsko vodstvo ima slabiju, ali i dalje pozitivnu poveznost dok pasivno vodstvo pokazuje negativne efekte na sve analizirane varijable. Također je uočeno da percepcija stilova vodstva i nivo motivacije variraju prema tipu škole i dužini radnog staža zaposlenih.

Zaključno, rezultati potvrđuju sve tri postavljene hipoteze i ukazuju na važnost primjene transformacijskog vodstva u obrazovnim institucijama, s ciljem povećanja motivacije, angažovanosti i zadovoljstva nastavnika. Transformacijsko vodstvo se pokazalo kao najefikasniji stil, povezan s višim nivoom unutrašnje motivacije, većim profesionalnim ispunjenjem i snažnijim radnim angažmanom zaposlenih. Nasuprot tome, pasivno vodstvo pokazuje negativnu povezanost  na sve ispitivane varijable, što potvrđuje važnost aktivnog i podržavajućeg liderstva u obrazovnim institucijama.