UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET
O B A V I J E S T
Džemilamna Džananović, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Analyse der Kompetenzen von Deutschlehrern in Bosnien und Herzegowina gemäß dem Europäischen Profilraster für Sprachlehrende (Analiza kompetencija nastavnika njemačkog jezika u Bosni i Hercegovini prema Evropskoj tablici za određivanje nastavničkog profila za nastavnike stranih jezika)“. Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 17.06.2025 u 12:00 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr.sc. Alma Halidović, vanredna profesorica izabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik komisije
- Dr.sc. Meliha Hrustić, redovna profesorica izabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član,
- Dr.sc. Aldina Šerifović, docenticaizabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, član.
Rezervni član Komisije: dr.sc. Sanela Mešić, redovna profesorica izabrana za područe (oblast): humanističke nauke, polje: jezici i književnost (filologija, grana: germanistika, Njemački jezik, Lingvistika (predmeti: Morfologija njemačkog jezika I i II, Uvod u tehnike naučnog rada, IP sociolingvistika, Pragmatika, Teorija prevođenja, IP Teorija prevođenja na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu što je ekvivalent izboru na užoj naučnoj oblasti “Savremeni njemački jezik” na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.
REZIME RADA
Ova master teza istražuje kompetencije nastavnika njemačkog jezika u Bosni i Hercegovini u kontekstu savremenog, kompetencijski orjentisanog obrazovanja.
Na početku rada otvoreno je složeno pitanje o tome šta čini „dobrog nastavnika“ i koje kompetencije su ključne za uspješno i djelotvorno izvođenje nastave. Analiza relevantne literature pokazala je da definicija dobrog nastavnika nije jednoznačna – ona se mijenjala kroz historiju i danas obuhvata širok spektar znanja, vještina i osobina ličnosti.
Teorijski dio rada pruža uvid u definicije kompetencija, obrazovne standarde i instrumente za evaluaciju nastavničkih vještina, s posebnim fokusom na naslovno navedenu Evropsku tablicu.
Empirijski dio rada obuhvatio je ispitivanje kompetencija nastavnika njemačkog jezika u Bosni i Hercegovini pomoću samoprocjene prema navedenoj tablici. Rezultati pokazuju da su oblasti kao što su jezičke i interkulturalne kompetencije solidno razvijene već u inicijalnoj edukaciji, dok su druge ključne vještine, poput praktičnih metodoloških kompetencija i medijske pismenosti, izraženije kod nastavnika koji se redovno stručno usavršavaju, naročito unutar DSD-programa ili u saradnji sa renomiranim jezičkim institutima poput Goethe-Instituta i Austrijskog Instituta.
Istraživanje potvrđuje da ključne kompetencije nastavnika nisu samo rezultat formalnog obrazovanja, već prvenstveno kontinuiranog profesionalnog razvoja. Pritom je utvrđeno da dugogodišnje iskustvo nije uvijek presudan faktor – već dosljedna uključenost u kvalitetne programe stručnog usavršavanja.
Zaključno, rad potvrđuje postavljene hipoteze i naglašava značaj stalnog profesionalnog razvoja za izgradnju kompetentnog nastavnog kadra koji može pozitivno utjecati na uspjeh učenika. U tom kontekstu, vrijedi podsjetiti na riječi Johna Hattia:
„Nastavnik je bitan.“