OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Ivana Korčanin, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 11.09.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Ivana Korčanin, bachelor specijalne edukacije i rehabilitacije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom„Stavovi nastavnika prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju” dana 29.09.2025. godine u 13,00 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Medina Vantić-Tanjić, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr. sc. Milena Nikolić, vanredni profesorna užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr. sc. Alma Dizdarević, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Specijalna edukacija i rehabilitacija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Edina Kuduzović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Inkluzija je važna jer osigurava ravnopravno obrazovanje za sve učenike, potiče empatiju i prihvaćanje različitosti te doprinosi stvaranju pravednijeg društva. Stavovi nastavnika prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju odražavaju njihovu spremnost, uvjerenja i razinu prihvaćanja različitosti u razredu, što ima ključnu ulogu u uspješnoj provedbi inkluzivne prakse. Glavni cilj istraživanja je ispitati stavove nastavnika prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju, kao i utjecaj određenih faktora na stavove nastavnika. Istraživanje je provedeno 2024. godine kroz mjesec studeni i prosinac u Bosni i Hercegovini na ukupnom uzorku (N=220) nastavnika osnovnoškolskog obrazovanja. Stavovi nastavnika prema inkluziji djece s teškoćama u razvoju ispitani su Skalom za procjenu stavova prema inkluzivnom obrazovanju (The AttitudesTowardsInclusiveEducationscale – ATIES. Rezultati istraživanja pokazali su da nastavnici osnovnih škola generalno ispoljavaju blago pozitivan stav prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju. Pozitivniji stavovi zabilježeni su kod nastavnika razredne nastave, mlađih nastavnika, onih s kraćim radnim stažem, boljom samoprocjenom znanja o inkluziji, kao i kod onih s iskustvom rada s učenicima s teškoćama i u školama koje imaju stručnog suradnika edukacijsko-rehabilitacijskog profila. Stavovi su varirali i ovisno o vrsti teškoće, pri čemu su najnegativniji stavovi izraženi prema učenicima s problemima u ponašanju, a najpozitivniji prema učenicima s akademskim teškoćama. Na temelju provedenog istraživanja može se zaključiti da stavovi nastavnika prema inkluziji učenika s teškoćama u razvoju nisu jednoznačni, već ovise o nizu faktora kao što su područje rada, dob, radni staž, samoprocjena znanja, prethodno iskustvo i prisustvo stručnog suradnika u školi, pri čemu su najpozitivniji stavovi izraženi prema učenicima s akademskim teškoćama, a najnegativniji prema učenicima s problemima u ponašanju.