UNIVERZITET U TUZLI
RUDARSKO-GEOLOŠKO-GRAĐEVINSKI FAKULTET
O B J A V L J U J E
Jasmin Šehović, bach.-inž.građevinarstva, javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom:
“Poboljšanje saobraćajne infrastrukture primjenom PmB i SMA asfaltnih mješavina u kružnim i semaforizovanim raskrsnicama”
dana 27.10.2025.godine sa početkom u 14,00 sati na Rudarsko-geološko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred komisijom u sastavu :
- Dr.sc. Zahid Bašić, redovni profesor, predsjednik, uža naučna oblast „Građevinsko inženjerstvo, saobraćajnice i organizacija građenja, Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli,
- Dr.sc. Anadel Galamić, docent, član/mentor, uža naučna oblast „Građevinsko inženjerstvo, saobraćajnice i organizacija građenja“, Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli
- Dr.sc. Amir Džananović, vanredni profesor,- zamjenik člana komisije, uža naučna oblast „Građevinsko inženjerstvo, saobraćajnice i organizacija građenja”,Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 09,00 do 15,00 sati.
Sažetak
Raskrsnice, posebno kružne i semaforizovane, predstavljaju najopterećenije dijelove saobraćajne mreže, gdje se usljed čestih zaustavljanja, promjena pravca kretanja i koncentrisanih vertikalnih i tangencijalnih naprezanja najčešće javljaju deformacije kolovoznih slojeva. Tradicionalne asfaltne mješavine u takvim uslovima pokazuju ograničenu otpornost na smicanje, trajne deformacije i temperaturna opterećenja.
Ovaj rad istražuje mogućnost poboljšanja trajnosti i funkcionalnosti kolovoznih konstrukcija kroz primjenu savremenih asfaltnih mješavina – polimerno modifikovanog bitumena (PmB) i kameno-mastiks asfalta (SMA). Na osnovu teorijskih analiza, laboratorijskih ispitivanja i dostupnih studija slučaja, izvršena je usporedna ocjena mehaničkih i ekonomskih karakteristika navedenih mješavina.
Rezultati pokazuju da PmB asfaltne mješavine imaju povećanu elastičnost, otpornost na smicanje i bolju stabilnost na povišenim temperaturama u odnosu na konvencionalne asfalte, dok SMA mješavine, zahvaljujući svojoj skeletnoj strukturi, pružaju najviši nivo otpornosti na vertikalna i tangencijalna naprezanja, uz značajno smanjenje pojave kolotraga i površinskih oštećenja.
Zaključeno je da upotreba PmB i SMA mješavina u zonama raskrsnica doprinosi većoj dugotrajnosti, sigurnosti i ekonomičnosti kolovoznih konstrukcija, čime se potvrđuje hipoteza o njihovim prednostima u odnosu na tradicionalne asfaltne mješavine.
Ključne riječi: PmB, SMA, asfaltne mješavine, raskrsnice, kolovozne konstrukcije, trajne deformacije.