UNIVERZITET U TUZLI
FAKULTET ZA TJELESNI ODGOJ I SPORT
Tuzla, 29.05.2025. godine
Memsud Mešanović, profesor tjelesnog odgoja i sporta javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Relacije bazično-motoričkih sposobnosti sa motoričkim znanjima iz sportskih igara učenika nesportista srednje škole”, dana 12.06.2025. godine u 13.00 sati u amfiteatru Fakulteta za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr. sci. Melika Muratović, vanredni profesor – uža naučna oblast “ Sportske igre”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; predsjednik,
- Dr. sci.Osman Lačić, redovni profesor za užu naučnu oblast“ Teoretske metodičke osnove sporta ”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; mentor i član.
- Dr. sci. Jasmin Bilalić, vanredni profesor – uža naučna oblast “Teoretske metodičke osnove sporta ”, Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli; član.
Za zamjenika članova komisije imenovana je dr. sc. Tarik Huremović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Teoretsko-metodičke osnove sporta“ na Fakultetu za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.
REZIME RADA
Cilj ovog istraživanja je utvrditi relacije, odnosno povezanost bazično-motoričkih sposobnosti sa motoričkim znanjem iz sportskih igara. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 entiteta učenika srednje škole muškog spola, nesportista od I do IV razreda, sa po 50 učenika iz svakog razreda, a odabir je izvršen u MSŠ „Kalesija“ i MSŠ „Banovići“. Ispitanici su imali zadovoljavajuće uslove za redovno pohađanje nastave Tjelesnog i zdravstvenog odgoja što je predstavljalo i osnovni uslov za testiranje bazično-motoričkih sposobnosti i ocjenjivanje motoričkih znanja iz sportskih igara.
Korištena je baterija od 13 testova bazično-motoričkih sposobnosti i to koordinacija, ravnoteža i preciznost po 3 testa, dok je eksplozivna snaga testirana kroz 4 testa. Procjenu motoričkog znanja vršila su tri profesora tjelesnog odgoja i sporta nezavisno jedan od drugog ali sa istim kriterijima za ocjenjivanje. Odabrani su po 3 elementa tehnike iz košarke, odbojke, nogometa i rukometa. Problem istarživanja rada je da li bazično-motorički potencijal učenika ispoljava relacije sa motoričkim znanjem iz sportskih igara.
U I razredu postoji 13 statistički značajnih veza. Bazično-motoričke sposbnosti sa motoričkim znanjem iz spostrskih igara poakzuju veze: košarka (4), odbojka (6), nogomet (3), dok rukomet nema statistički značajnih povezanosti. Kod učenika II razreda postoji 12 statistički značajnih povezanosti između istraživanih prostora, od toga košarka (3), odbojka (3), rukomet (3) i nogomet (3). Relacije istraživanih prostora učenika III razreda pokazuju veoma mali broj statistički značajnih povezanosti, njih samo (6), i to sa košarkom (3), odbojkom (2), rukometom (1) dok sa nogometom nema statistički značajnih povezanosti. Analizom veza unutar IV razreda postoji (6) statistički značajnih veza istraživanih prostora i to košarka (3), odbojka (2), nogomet (1) dok rukomet ne pokazuje statistički značajne veze.