OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Sanja Tomić

UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET

 

O B A V I J E S T

 

Sanja Tomić javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Primjena Orffovog instrumentarija i Orffovog glazbeno-pedagoškog pristupa u radu s djecom od 1. do 4. razreda u sustavu katoličkih škola za Europu u Bosni i Hercegovini”. Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 06.10.2025.godine sa početkom u 12:00 sati  na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Lejla Muratović, vanredna profesorica, izabrna na užu naučnu oblast Pedagogija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik.
  2. Dr. sc. Selma Porobić, vanredna profesorica, izabrana na užu naučnu oblast Pedagogija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član;
  3. Dr. sc. Emina Begović, vanredna profesorica, izabrana na užu naučnu oblast Pedagogija na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, član.

Rezervni član Komisije: dr. sc. Jelena Ilić Plauc, vanredni profesor izabrana na užu naučnu oblast “Savremeni engleski jezik” na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli..

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.

 

REZIME RADA

 

Cilj ovog rada je ispitati, razmotriti i analizirati problematiku primjene Orffovog instrumentarija i Orffovog  glazbeno-pedagoškog pristupa u radu s djecom od 1. do 4. razreda u Sustavu katoličkih škola za Europu u Bosni i Hercegovini, te mišljenje nastavnika o teorijskim i praktičnim predznanjima o istom i  adekvatnost primjene istih u nastavi, kao i jesu li im potrebne dodatne edukacije iz ovog područja. Glazba, a samim tim i nastavni proces u okviru nastavnih predmeta Umjetnost i Glazbeni odgoj od 1. do 4. razreda je važna sastavnica u životnom razvoju svakog djeteta. Kvalitetan nastavni proces u prva četitri razreda osnovne škole, kada učenike kroz odgojno-obrazovni proces vode razredni učitelji je temelj za sve ono što u ovoj oblasti dolazi u kasnijim godinama školovanja. Kako bi nastava glazbe ostvarila ishode i aktivnosti koje su kurikulumom predviđene, učitelj mora biti uvjeren i siguran u vlastite kompetencije. Ovaj rad je pokušaj da se nakon sprovedenog istraživanja i analize rezultata istakne značaj cjeloživotnog učenja. Došli smo do zaključka kako je nastavnicima potrebna dodatna edukacija iz ove oblasti što vidimo iz podatka gdje od 44 ispitanika njih 30 smatra potrebnim dodatne edukacije o Orffovom glazbeno-pedagoškom pristupu, a njih 25 ističe potrebu za dodatnom edukacijom o Orffovom instrumentariju.

Primjena Orffova instrumentarij, kao i izrada istih s učenicima od strane ispitanika je neupitna, no rezultati dobiveni ovim istraživanjem ostavljaju prostor za dodatna propitivanja, jer iako je 79,54% ispitanika odabralo točnu definiciju Orffovog instrumentarija, i 86, 63% točnu definiciju Orffovog glazbeno-pedagoškog pristupa, tu je i nekoliko rezultata vezanih za način, primjenu muziciranjem i poticanje sviranja na istim, koji su kontradiktorni, što je još jedan argument za dodatnu edukaciju s ciljem unapređenja nastavničkih kompetencija i učinkovitijeg pristupa u radu s učenicima.

Istraživanje je provedeno u Sustavu katoličkih škola za Europu u Bosni i Hercegovini u 5 osnovnih škola, s nastavnicima razredne nastave  (N=44),  te ukazuje na moguće promjene u pristupu i rad koji bi doveli do kreativnijih i slobodnijih glazbeno-pedagoških pristupa, poput značajnije uporabe Orffovog instrumentarija i Orffovog glazbeno-pedagoškog pristupa.