OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Ena Huskić

UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET

 

O B A V I J E S T

 

Ena Huskić, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Die Rolle der L1, L2 und L3 beim Erlernen des Deutschen als Fremdsprache” (Uloga L1, L2 i L3 prilikom učenja njemačkog kao stranog jezika). Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 27.05.2025 u 13:30 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Meliha Hrustić, redovni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli
  2. Dr. sc. Alma Halidović, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli
  3. Dr. sc. Aldina Šerifović, docent izabrana za užu naučnu oblast „Savremeni njemački jezik“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli”

Rezervni član Komisije: dr.sc. Jasmina Đonlagić Smailbegović, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Njemačka književnost“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.

 

REZIME RADA

 

Ovaj rad istražuje ulogu višejezičnosti u nastavi stranih jezika, s posebnim naglaskom na različite didaktičke i metodičke pristupe. Cilj istraživanja je analizirati i procijeniti uticaj (L1, L2 i L3) na učenje njemačkog kao stranog jezika. U prvom dijelu objašnjavaju se temeljni pojmovi višejezičnosti, uključujući razlikovanje između maternjeg, drugog i stranog jezika. Zatim se sistemski razmatraju različite metode učenja stranih jezika poput gramatičko-prijevodne metode, direktne, alternativne i komunikativne metode. drugi važan aspekt je jezični transfer, gdje se istražuju međusobni utjecaji između L1, L2, L3 i jezika koji se uči. U tom kontekstu raspravlja se o teoriji uticaja na učenje jezika. Empirijsko istraživanje temelji se na analizi upitnika koje su popunjavali i učenici i nastavnici. Rezultati istraživanja pružaju vrijedne uvide u učinkovitost pojedinih metoda i njihov utjecaj na usvajanje stranog jezika.