OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Josip Malekin, dipl.inž.građevinarstva

UNIVERZITET U TUZLI
RUDARSKO-GEOLOŠKO-GRAĐEVINSKI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

 

Josip Malekin, dipl.inž.građevinarstva javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom:  „Mogućnost upotrebe pepela i šljake za nasipe ispod saobraćajnih površina“ , dana 07.07.2025. godine sa početkom u 12 sati u Sali broj: 81 (amfiteatar) Rudarsko-geološko-građevinskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred komisijom u sastavu :

 

  1. dr. sc. Ismet Gušić, vanredni profesor, predsjednik
    uža naučna oblast „Građevinsko inženjerstvo, saobraćajnice i organizacija građenja“
    Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli,
  1. dr. sc. Zahid Bašić, redovni profesor, član/mentor
    uža naučna oblast „Građevinsko inženjerstvo, saobraćajnice i organizacija građenja“
    Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli
  1. dr. sc. Kemal Gutić, redovni profesor-član
    uža naučna oblast „Podzemna eksploatacija mineralnih sirovina“
    Rudarsko-geološko-građevinski fakultet Univerziteta u Tuzli.

 

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 09,00 do 15,00 sati.

 

REZIME RADA

 

U industrijskim zonama odlaganje nus-produkata od izgaranja, tipa pepela u šljake, predstavlja veliki problem. Prisutan je trend korištenja ovog materijala u razne svrhe kako za izradu cementa tako i kao aditiv u raznim mješavinama građevinskom materijala. U skorije vrijeme se sve više koristi kao nasipni materijal za izradu i ojačanje posteljice. U radu je razmatrana upotreba ovakvog tipa materijala za izradu kolovozne konstrukcije čime bi se riješilo više faktora problematike, kako vezano za deponovanje produkata izgaranja, tako i smanjenje učešća primjene prirodnih pozajmišta za ojačanje kolovozne konstrukcije.

Rad je koncipiran na uvodnom dijelu i upoznavanju sa problematikom kolovozne konstrukcije i proizvodnje pepela, značaju posteljice i svjetske smjerove u rješavanju ove problematike te terenskom ispitivanju mogućnosti dobijanja optimalnih uslova posteljice od pepela za izradu slijedećih slojeva savremenih saobraćajnica. Napravljena je usporedba rezultata dobijenih ispitivanjem pet probnih površina sa različitim slojevima, te za iste uslove izvršeno modeliranje metodom konačnih elemenata, čime se teza iz zaključka potvrđuje, a to je da se pepeo i šljaka može koristiti kao materijal za izradu nasipa uz ispunjavanje određenih uslova jer zadovoljavaju mjerodavna slijeganja predviđana smjernicama u projektovanju kolovozne konstrukcije.

 

 

 

 

 

 

Summary:

 In industrial zones, the disposal of combustion by-products, such as ash in slag, is a major problem. There is a trend of using this material for various purposes, both for the production of cement and as an additive in various mixtures of construction materials. Recently, it has been increasingly used as a bulk material for the production and reinforcement of the subgrade. The paper considers the use of this type of material for the construction of pavement structures, which would solve several factors of the problem, both related to the disposal of combustion products and the reduction of the use of natural borrow pits for the reinforcement of the pavement structure.

The paper is designed on the introductory part and familiarization with the problems of pavement structures and ash production, the importance of the subgrade and world trends in solving this problem, as well as field testing of the possibility of obtaining optimal conditions for the subgrade from ash for the construction of the following layers of modern roads. A comparison of the results obtained by testing five test surfaces with different layers was made, and finite element modeling was performed for the same conditions, which confirms the thesis from the conclusion, which is that ash and slag can be used as a material for making embankments, provided that certain conditions are met, because they satisfy the relevant settlements predicted by the guidelines for the design of pavement structures.