OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Dino Mustafić

UNIVERZITET U TUZLI
FILOZOFSKI FAKULTET

 

O B A V I J E S T

 

Dino Mustafić, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: “Odnos komponenti samoreguliranog učenja i školskog uspjeha kod učenika osnovnoškolske dobi”. Javna odbrana završnog magistarskog rada obavit će se 08.10.2025. godine u 14:30 sati na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr.sc. Ljubica Tomić Selimović, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Psihologija“  na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, predsjednik Komisije,
  2. Dr.sc. Melisa Husarić, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast „Teorijske naučne psihološke discipline“  na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, mentor i član Komisije,
  3. Dr.sc. Erna Emić, vanredni profesor izabrana za užu naučnu oblast, „Psihologija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, član Komisije.

Rezervni član Komisije: dr.sc. Alija Selimović, vanredni profesor izabran za užu naučnu oblast, „Psihologija“ na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu Filozofskog fakulteta Univerziteta u Tuzli radnim danom od 08 do 14 sati.

 

REZIME RADA

 

Predmet ovog istraživanja bio je ispitivanje odnosa između komponenti samoreguliranog učenja; strategija učenja, ciljnih orijentacija u učenju, samopoštovanja i opće samoefikasnosti. s jedne strane i  školskog uspjeha kod učenika osnovnih škola, sa druge strane. Cilj je bio ispitati povezanost ovih komponenti sa školskim uspjehom te analizirati razlike s obzirom na dob i rod. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama grada Zavidovići, na uzorku od 200 učenika petih i osmih razreda (87 muških ispitanika, 43,5%, i 113 ženskih ispitanica, 56,5%). Podaci su prikupljeni korištenjem instrumenta Skala strategija učenja (SSU; Lončarić, 2014), Skale ciljnih orijentacija u učenju (COR; Lončarić, 2014), Skale opće samoefikasnosti (Schwarzer i sar., 1997), Skale samopoštovanja (Rosenberg, 1965) i sociodemografskog upitnika konstruisanog za potrebe ovog istraživanja. Rezultati su pokazali da učenici odličnog uspjeha češće koriste metakognitivne strategije i ciljnu orijentaciju usmjerenu na sebe, dok su dobne i rodne razlike prisutne samo u određenim strategijama učenja. Samoefikasnost i samopoštovanje nisu se statistički značajno razlikovali s obzirom na dob i rod. Analiza doprinosa komponenti samoreguliranog učenja pokazala je da sve komponente zajedno djelimično predviđaju školski uspjeh, pri čemu se Ciklus (meta)kognitivne kontrole ističe kao jedini značajan samostalni prediktor. Nalazi ukazuju na važnost razvijanja metakognitivnih i samoreguliranih strategija u učenju te pružaju smjernice za unapređenje školskog uspjeha učenika.