UNIVERZITET U TUZLI
EKONOMSKI FAKULTET
O B J A V L J U J E
Kandidatkinja Samra Ćorhodžić, BA, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Dizajniranje strategija motivacije za generaciju „Z“ u funkciji upravljanja njihovom fluktuacijom i radnim perfomansama“ dana 30.09.2025. godine u 12,00 sati na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr. sc. Bahrija Umihanić, redovni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli– predsjednik,
- Dr. sc. Adisa Delić, redovni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli- mentor i član,
- Dr. sc. Selma Smajlović, vanredni profesor, uža naučna oblast “Menadžment i upravljanje”,Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – član,
Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.
Pristup javnosti je slobodan.
REZIME RADA
U okviru ovog magistarskog rada analizirane su strategije motivacije zaposlenih sa posebnim naglaskom na Generaciju “Z” kao novu generaciju koja je trenutno pristutna na tržištu rada, a čija motivacija predstavlja izazov za sve menadžere, bez obzira na djelatnost kojom se preduzeće bavi. Kroz teorijsko i empirijsko istraživanje posmatrani su ključni faktori kao što su strategije motivacije, fluktuacije, radne performanse, materijalno i nematerijalno motiviranje, kao i obilježja Generacije “Z”.
Primarno istraživanje obuhvatilo je uzorak od 53 bosanskohercegovačkih preduzeća. Istraživanje je provedeno korištenjem anketnog upitnika, a obrada podataka izvršena je u statističkim programima softverska podrška u vidu programa Microsoft Excel, te programa za statističku obradu podataka IBM SPSS Statistics. Testiranje postavljenih istraživačkih hipoteza izvršeno je primjenom regresione analize. Rezultati istraživanja pokazuju kako kombinacija materijalnog i nematerijalnog motiviranja značajno utiče na dizajniranje strategije motivacije, a sve u cilju da se smanje fluktuacije i poboljšaju radne perfomanse Generacije “Z”.
Istraživanje je pokazalo da vrlo efikasne strategije motivacije ove kategorije zaposlenika mogu biti nagrade i bonusi budući da ova generacija često prepoznaje instant povratne informacije i trenutne nagrade koje prepoznaju njihov trud i postignuća, stvaranje pozitivne atmosfere i kulture sa ciljem podsticanja kreativnosti, inovacija i međusobnog poštovanja zaposlenih te fleksibilnost u radu i ravnoteža između privatnog i poslovnog života.
Sa druge strane, kao strategije koje u najmanjoj mjeri motivišu zaposlene koji pripadaju generaciji Z istraživanje je identifikovalo stvaranje okruženja sa minimalnim nadzorom i fleksibilnost u pristupu procedurama i inovacijama kako bi se zaposlenicima omogućila veća kreativnost i mogućnost za prepoznavanje efikasnijih načina rada
Ključne riječi: strategije motivacije zaposlenih, generacija Z, radne performanse, fluktuacija, materijalno motiviranje, nematerijalno motiviranje.