OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Amela Mujkić, bachelor logopedije i surdoaudiologije

UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 12.05.2025. godine

 

O B A V I J E S T


Amela Mujkić, bachelor logopedije i surdoaudiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom: „Uticaj pohađanja predškolskog odgoja na artikulaciju glasova kod učenika prvog razreda” dana 22.05.2025. godine u 10.15 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Mirela Duranović, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija”
    Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
  2. Dr. sc. Zamir Mrkonjić, redovni profesorna užoj naučnoj oblasti “Logopedija”
    Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
  3. Dr. sc. Leila Begić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija”
    Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.

Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sc. Lejla Junuzović-Žunić, redovni profesor za užu naučnu oblast „Logopedija“  na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.

Pristup javnosti je  slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.

 

REZIME RADA

 

Istraživanje je za cilj imalo ispitati uticaj pohađanja predškolske odgojno-obrazovne ustanove na artikulaciju glasova kod djece prvog razreda. U uvodnom dijelu rada se govori o važnosti govora i njegovim funkcijama. Navedeni su određeni faktori koji mogu uticati na razvoj i stanje govora kod djece. Drugi dio rada se odnosi na teorijski okvir i podrazumijeva definisanje i klasifikaciju dislalije, oblike i vrste poremećaja izgovora (sigmatizam, rotacizam, lambdacizam i dr.) poslije čega se govori o razvoju govora (3. dio). Važnost i uloga predškolske odgojno-obrazovne ustanove, kao i odgajatelja se spominje u četvrtom dijelu rada. Nadalje su definisani ciljevi i hipoteze istraživanja, metode rada i analiza rezultata. Rezultati su pokazali da bolje razvijenu artikulaciju imaju djeca koja nisu pohađala predškolski odgoj i obrazovanje. Odnosno, djeca koja su u predškolskoj dobi boravila sa roditeljima/starateljima. U diskusiji je naveden određen broj prethodno sprovedenih istraživanja koji su za cilj imali ispitati slične teme. Na osnovu dobivenih rezultata ovog istraživanja te prikupljenih informacija iz drugih, prethodno sprovedenih istraživanja iznešen je zaključak ovog rada, a to je da velik broj djece prvog razreda ima određene artikulacijske teškoće te da djeca u predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama nemaju dostupnu logopedsku podršku u onoj mjeri u kojoj bi trebali imati kako bi se poboljšalo njihovo stanje artikulacije.

Ključne riječi: govor, artikulacija, poremećaj, dislalija.