OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Emina Omerović, BA

UNIVERZITET U TUZLI
EKONOMSKI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

 

Kandidatkinja Emina Omerović, BA, javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Uticaj transformacijskog liderstva na inovacije u preduzećima“ dana 19.05.2025. godine u 12,30 sati na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

  1. Dr. sc. Bahrija Umihanić, redovni profesor, za užu naučnu oblast „Menadžment i upravljanje“, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – predsjednik
  2. Dr. sc. Selma Smajlović, docent za užu naučnu oblast „Menadžment i upravljanje“, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – mentor i član,
  3. Dr. sc. Adisa Delić, redovni profesor za užu naučnu oblast „Menadžment i upravljanje“,  Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli – član

 Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

 

REZIME RADA

 

Primarni cilj ovog završnog magistarskog rada je na osnovu naučnih i empirijskih spoznaja sagledati uticaj transformacijskog stila liderstva na inovacije u preduzećima. U tom smislu, istražili smo koja vrsta liderstva (transformacijsko, transakcijsko i Laissez-faire liderstvo) je najčešće zastupljena među menadžerima bosanskohercegovačkih preduzeća, kao i uticaj transformacijskog liderstva na inovacije u preduzećima.

Primarno istraživanje rada provedeno je metodom pismenog ispitivanja, provedbom anketnog upitnika među menadžerima srednjih i velikih preduzeća u BiH. Anketiranje je vršeno elektronskim putem, u samom procesu, tj. periodu prikupljanja podataka, ukupno je 152 preduzeća kompletno i ispravno popunilo anketni upitnik, i time je zadovoljena tražena minimalna frakcija izbora u uzorak istraživanja. Na osnovu detaljnog pregleda literature, kreiran je konceptualni model rada i formulisana je hipoteza istraživanja, kojom se pretpostavilo da transformacijsko liderstvo utiče na inovacije u organizaciji. Za potrebe testiranja postavljene istraživačke hipoteze, inovacije u preduzeću definisane su kao zavisna, dok su kao nezavisne varijable korištene transformacijsko liderstvo, transakcijsko liderstvo i Laissez-faire liderstvo. Testiranje međusobnog uticaja između navedenih varijabli izvršeno je primjenom višestruke regresione analize. Pri tome, statistički značajan doprinos predikciji posmatranih dimenzija inovacija (inovacija proizvoda i usluga, inovacije marketinga, strateške inovacije, inovacije procesa i bihejvioralne inovacije) daje transformacijsko liderstvo. Nadalje u smislu dobivenih rezultata ovog rada dokazano je da menadžeri velikih i srednjih preduzeća imaju razvijene odlike transformacijskih lidera, te da njihove kompetencije svakako utiču na inovacije u preduzećima. Posebno su se istakle odlike transformacijskog lidera kroz komponente inspirativne motivacije odnosno iskazivanju entuzijazma i optimizma, prepoznavanju značaja poslova koje saradnici obavljaju, jasnom predočavanju ciljeva i delegiranju zadataka potrebnih za njihovo ostvarivanje.  

Istraživanje uticaja transformacijskog liderstva  na inovacije u preduzećima je od velikog značaja, obzirom da je oskudan broj istraživanja u Bosni i Hercegovini na slične teme. Posebno ako se specificira i govori o transformacijskim liderima u velikim i srednjim preduzećima i njihovom uticaju na inovacije u preduzeću.