UNIVERZITET U TUZLI
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKI FAKULTET
Tuzla, 21.11.2024. godine
O B A V I J E S T
Nataša Tekić, bachelor logopedije i audiologije javno će braniti završni magistarski rad pod nazivom „Znanja roditelja i vaspitača o ranom govorno-jezičkom razvoju djece” dana 12.12.2024. godine u 10.15 sati u Sali za sjednice Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:
- Dr. sci.Mirela Duranović, redovni profesor na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, predsjednik,
- Dr. sci. Leila Begić, vanredni profesorna užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, član – mentor,
- Dr. sci. Zamir Mrkonjić, redovni profesor, na užoj naučnoj oblasti “Logopedija” Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Univerziteta u Tuzli, clan.
Za zamjenika članova komisije imenovan je dr. sci. Dženana Radžo Alibegović, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Specijalna edukacija i rehabilitacija“ na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu Univerziteta u Tuzli.
Pristup javnosti je slobodan. Magistarski rad se može pogledati u Sekretarijatu fakulteta svakim radnim danom od 08,00 – 16,00 sati.
REZME RADA
Govorno-jezički razvoj započinje djetetovim rođenjem. Obzirom na kompleksnost ovog aspekta djetetovog razvoja razumljivo je da postoji veliki broj faktora koji na njega utiču, a od kojih su najvažniji uticaj roditelja i vaspitača kao prvih socijalnih okolina djeteta. Cilj ovog istraživanja je utvrditi znanja roditelja i vaspitača o ranom govorno-jezičkom razvoju djece. Uzorak ispitanika sastojao se od 84 roditelja i 80 vaspitača. Istraživanje je provedeno na području opštine Bijeljina. Korišten je upitnik sastavljen u skladu sa miljokazima vještina slušanja, govora i razumijevanja s obzirom na dob (ASHA, prema Apel i Masterson, 2004). Rezultati istraživanja su pokazali da postoje statistički značajne razlike u odnosu na znanja roditelja i vaspitača, pri čemu je pokazano da vaspitači imaju veću količinu znanja o ranom govorno-jezičkom razvoju. Takođe, rezultati su pokazali da ne postoje statistički značajne razlike u odnosu na faktore nivoa obrazovanja, socioekonomskog statusa i pola kada su u pitanju roditelji. Međutim, iako ne postoje statistički značajne razlike, rezultati pokazuju da roditelji višeg socioekonomskog statusa i ženskog pola imaju bolje znanje kada je u pitanju rani govorno-jezički razvoj. U kategoriji vaspitača rezultati su pokazali da iskustvo u radu sa djecom sa govorno-jezičkim teškoćama nije statistički značajan faktor, dok je pokazano da postoje statistički značajne razlike u odnosu na tip predškolske ustanove, u korist državnih predškolskih ustanova.
Ključne riječi: rani govorno-jezički razvoj, roditelji, vaspitači