OBAVIJEST O ODBRANI ZAVRŠNOG MAGISTARSKOG RADA – Karić Ramiz, dipl. oec.

UNIVERZITET U TUZLI
EKONOMSKI FAKULTET

 

O B J A V L J U J E

 

Kandidat Karić Ramiz, dipl. oec., javno će braniti završni magistarski rad pod naslovom Uticaj poslovnog okruženja na rezultate proizvodnje proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva u BiH“, dana 17.12.2024. godine u 10,00 sati na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Tuzli, pred Komisijom u sastavu:

 

  1. Dr. sci. Merim Kasumović, redovni profesor za užu naučnu oblast „Ekonomska teorija i politika “, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli,  predsjednik;
  2. Dr. sci. Zijad Džafić, redovni profesor za užu naučnu oblast „Ekonomska teorija i politika“, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli, mentor i član,
  3. Dr. sci. Amra Babajić, vanredni profesor za užu naučnu oblast „Ekonomska teorija i politika “, Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli, član.

 

Završni magistarski rad može se pogledati u Sekretarijatu Fakulteta radnim danom od 10,00 do 14,00 sati.

Pristup javnosti je slobodan.

 

REZIME RADA

 

Predmet ovog završnog magistarskog rada je uticaj poslovnog okruženja na rezultate proizvodnje proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva u Bosni i Hercegovini, a njegov glavni cilj je, nakon objašnjenja osnovnih ekonomskih principa, analiza uticaja poslovnog okruženja na rezultate proizvodnje proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva posmatrano kroz prihode od prodaje, ostvarene dobiti, prihodima od izvoza, ukupnom aktivom i brojem zaposlenih.

U okviru teorijskog dijela obrađene su teme: mjesto i uloga kompanija koje se bave proizvodnjom proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva u Bosni i Hrecgeovini, razvijenost poslovnog okruženja u BiH, komparacija poslovnog okruženja u zemljama regije kroz elemente lakoće poslovanja i globalne konkurentnosti, tržišne distorzije u BiH, komparacija razvijenosti Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, tržište građevinskog materijala u BiH, problemi proizvodnje i izvoza proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva u EU i institucionalna problematika u građevinskom sektoru.

U okviru dijela rada čiji naslov glasi metodologija i interpretacija empirijskog istraživanja dat je prikaz dinamike, toka i instrumenata istraživanja, opisane karakteristike uzorka istraživanja te prikazan uticaj poslovnog okruženja na rezultate poslovanja dvadeset top komanija koje proizvode proizvode od plastičnih masa za potrebe građevinarstva kroz ostvarene prihode od prodaje, ostvarenu dobit, prihode od izvoza, ukupnu aktivu i broj zaposlenih. Nadalje pokušani su dati odgovori na pitanja da li je postojeća zakonska legislativa stimulativna  za poslovanje kompanija u industrijskom sektoru?, koja su ključna ograničenja za razvoj kompanija u pomenutom industrijskom sektoru?, na koji način se mogu koristiti rezultati analize poslovnog okruženja kroz deset indikatora koje koristi Svjetska banka u svojim izvještajima doing business-a, na rezultate poslovanja u industriji, tj., konkretno u proizvodnji proizvoda od plastičnihn masa za potrebe građevinarstva u BiH.

 

Ključne riječi: poslovno okruženje, proizvodnja proizvoda od plastičnih masa za potrebe građevinarstva, kompanije, prihodi od prodaje, ostvarena dobit, prihodi od izvoza, ukupna aktiva, broj zaposlenih.