Peti dan Zimske škole Rod i umjetnost započeo je sa predavanjem Viktorije Krombholc sa Filozofskog fakulteta iz Novog Sada. Govorila je o umjetnosti hodanja: rod javni prostor u anglofonoj ženskoj književnosti.
Tatjana Nikolić – Fakultet dramskih umjetnosti Beograd, održala je radionicu i predavanje o kulturnim politikama, kako se grade, ko sudjeluje, ko dobija resource, kako se vrednuje, koji su indikatori i dr. Kroz radionicu su studenti/ice imali priliku uraditi mini online istraživanje da vide da li postoje i koje vrste kulturnih politika koje su uz to i rodno senzibilne.
Damir Imamović – Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, govorio je o intersekciji roda i sevdalinke, odnosno na koji način se čitala i razumijevala sevdalinka kroz povijest te koja vrsta suvremenih čitanja postoje koja izlaze izvan binarnih okvira. Pokazao je da je podjela na muške junačke i ženske pjesme nije održiva i da postoji čitav niz pjesama koje se ne mogu silom svrstati u ove dvije kategorije.
Nakon toga, u Međunarodnoj galeriji portreta održan je koncert sevdalinke za polaznike/ce Zimske škole i predstavnika/ca Univerziteta u Tuzli i TPO Fondacije.
Također, upriličen je obilazak Međunarodne galerije portreta sa doc.dr. Majom Hrvanović Dedić, Akademija dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli.
Milica Resnovic – Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Univerziteta u Beogradu, predstavila je odnos između roda i književnog priznanja i pokazala da u proizvodnji književnog znanja žene ne sudjeluju podjednako i da se podzastupljene u nagrađivanju. Vrlo mali broj žena je dobio Nobelovu nagradu za književnost kao i nagrade koje se dodjeljuju u zemljama regije. Također je govorila o rodnoj mobilizaciji kroz koju se osporava pojam rod i nastoji očistiti kurikulum i knjige u školama s ciljem osporavanja pojma političke korektnosti.
Jasmina Husanović i Zilka Spahic – Siljak održale su radionicu sa studentima/cama o identitetima i razumijevanju sebstva kako bi na kraju Zimske škole mogli lakše zagledati se u sebe da bi mogli adekvatno reflektirati se na stvarnost oko sebe.
Na kraju je provedena usmena evaluacija sa pitanjima o tome šta su naučili, šta im je bilo dobro, šta bi željeli čuti u narednim susretima, a nakon toga će pisati i pismenu evaluaciju.